top of page

Salgsbetingelser – Furulund Drifting

Sist oppdatert: September 2025

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter.

Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet.

​

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid går det som særskilt er avtalt foran, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

2. Partene

Selger: Furulund Drifting, Org. nr. 929 619 935,  3282 Kvelde (heretter “Selger”).
Kjøper: Den forbruker som foretar bestillingen (heretter “Kjøper”).

3. Pris

Den oppgitte prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger ikke har informert om før kjøpet, skal kjøper ikke bære.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt bestillingen, med mindre det foreligger en åpenbar feil (f.eks. skrivefeil i pris).

5. Betaling

Selger kan kreve betaling når varen er sendt. Ved bruk av Dintero eller Vipps eCom kan kjøpesummen reserveres ved bestilling og belastes ved utsendelse.

6. Levering

Levering anses skjedd når kjøper eller kjøpers representant har mottatt varen. Dersom leveringstidspunkt ikke fremgår, skal levering skje uten unødig opphold og senest innen 30 dager.

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når varen er levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Kjøper har 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven, med mindre avtalen er unntatt.

  • Fristen gjelder fra dagen etter at varen er mottatt.

  • Kjøper må gi melding til selger innen fristen, helst skriftlig (skjema, e-post eller brev).

  • Varen må returneres senest 14 dager etter at melding er gitt.

  • Kjøper dekker returkostnader med mindre annet er avtalt.

  • Kjøper kan prøve varen på en forsvarlig måte, men er ansvarlig for verdireduksjon ved unødvendig bruk.

Selger skal refundere kjøpesummen senest 14 dager etter mottatt melding, men kan holde tilbake beløpet til varen er returnert eller kjøper dokumenterer retur.

9. Forsinkelse og manglende levering

Dersom selger ikke leverer som avtalt, kan kjøper:

  • Holde tilbake betaling

  • Kreve oppfyllelse

  • Heve avtalen

  • Kreve erstatning

Krav bør fremsettes skriftlig.

10. Mangel ved varen

Dersom varen har en mangel som ikke skyldes kjøper, kan kjøper:

  • Holde tilbake betaling

  • Kreve retting eller omlevering

  • Kreve prisavslag

  • Heve avtalen

  • Kreve erstatning

Reklamasjon må skje innen rimelig tid, senest 2 år (5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger).

11. Kjøpers mislighold

Ved manglende betaling eller andre brudd på avtalen kan selger:

  • Holde tilbake varen

  • Kreve betaling

  • Heve avtalen

  • Kreve erstatning

Selger kan også kreve forsinkelsesrenter, inkassogebyrer og gebyr for uavhentede varer.

12. Garanti

Garanti som gis av selger eller produsent kommer i tillegg til kjøpers lovfestede rettigheter.

13. Personopplysninger

Selger er behandlingsansvarlig for personopplysninger. Opplysninger brukes kun til å gjennomføre avtalen, med mindre kjøper samtykker til annet (f.eks. nyhetsbrev).

14. Ansvarsbegrensning

I den grad loven tillater det:

  • Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap, inkludert tapt fortjeneste.

  • Selgers samlede ansvar kan aldri overstige det beløpet kjøper har betalt.

  • Selger er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av forhold utenfor selgers kontroll (force majeure).

15. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal søke å løse tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper kontakte Forbrukerrådet (www.forbrukerradet.no) eller bruke EU-kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/odr.

16. Konkurranser og giveaways

​

​

​

​

​

​

​

​

 

  • Youtube
  • Instagram
  • Facebook
  • TikTok
bottom of page